Söndagen

J tycker om att kolla på möbler på söndagar. Så det gjorde vi idag. Jag har heller inget emot det, men jag vill ju helst KÖPA något om vi nu ändå ska gå runt och titta. J menar att det räcker med inspiration.

Av okänd anledning (och nej, inte för att vi inte köpte något) var jag på tjurigt humör idag. Det har väl varit lite så upp och ner nu ett tag kan jag tycka. Jag tycker själv det är trist och jobbigt, men när jag blir på det där humöret är det så himla jävla svårt att fungera glatt. Hur jag än anstränger mig. Och J var snäll och fjäskade och var glad ändå. Men tinade jag? Vad tror ni? Nej.

Så när vi kom hem ställde jag mig i köket och bakade och blev glad (läs: åt smet och deg och fick sockerchock).

Efter solrutor, vaniljhorn, brysselkex och ökensand (hur namnet ökensand kom till kan diskuteras. Jag gjorde dem för att de liknade något helt annat men eftersom det förmodligen bara är min familj som läser min blogg, ser jag ingen mening med att skriva ut vad de liknade eftersom alla i min familj, utom möjligen en bror och en syster, hatar det ordet) Kolla istället in kakan ökensand i boken Sju sorters kakor.

Nu är allt humör bra humör igen och alldeles precis nu börjar TV-kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0